“We need strong progressive women on council who will fight for social justice in our city. I am confident that Sherri will stand up and advocate for vulnerable people and on important issues like access to affordable housing, transit and quality of life.”
-Jenny Gerbasi
Sherri Rollins is an experienced public servant with a background in conflict resolution, human resources, business, and organizational development. She has held various policy roles in the provincial and federal government and in the private sector. As a proud Huron-Wendat woman, Sherri has also worked with the Truth and Reconciliation Commission of Canada and is currently employed with the National Inquiry into Missing and Murdered Indigenous Women and Girls.

In 2014, Sherri became a School Board Trustee for Ward 1 of the Winnipeg School Division, the largest and oldest school division in Manitoba.  She has a number of achievements, including initiating the Winnipeg School Division’s first Indigenous Council, which structurally reports through the board of trustees, and voting to establish a bilingual Cree and Ojibway program.  She is presently the Chair of the Winnipeg School Division and is one of only a few Indigenous people to be elected to this role in Canada.

Sherri’s career has focused on many dynamic areas including: community and citizen engagement and government access, community social and economic development, treaty land entitlement, Aboriginal rights, section 35 consultation and accommodation, legacy issues of Indian Residential schools, organizational design, training and development, corporate strategic planning, program review and administration.

She has written for newspapers and appeared on radio and television responding to public policy issues.

Sherri has a BA in Conflict Resolution Studies from the University of Winnipeg.  She lives in Winnipeg with her partner Darcy Rollins and her three children who are Métis. Her favourite Winnipeg Jet is kidsport ambassador Mark Scheifele

Biographie

Sherri Rollins (une Huronne-Wendat) est une fonctionnaire d’expérience disposant d’une expertise en résolution de conflits, en ressources humaines, en administration ainsi qu’en développement organisationnel. Elle a occupé de nombreux postes au sein des gouvernements provincial et fédéral et du secteur privé en plus de travailler à la Commission de vérité et réconciliation du Canada.

En 2014, Mme Rollins devient commissaire scolaire du quartier no.1 de la Winnipeg School Division, la division la plus ancienne et la plus populeuse du Manitoba. Elle compte de nombreux accomplissements dont la mise sur pied, au sein de la Winnipeg School Division, du premier conseil scolaire autochtone, qui se rapporte au Conseil des commissaires. Elle a également organisé la tenue d’un vote en vue de l’établissement d’un programme bilingue en langues crie et ojibwée.  Une des rares élues autochtones à siéger au sein d’un conseil scolaire au pays, elle est actuellement présidente du Conseil scolaire de la Winnipeg School Division.

Tout au long de sa carrière, Sherri a apporté une contribution à divers secteurs dynamiques de la société, au chapitre: de la participation citoyenne et communautaire et de l’accès aux services gouvernementaux, du développement économique et social des communautés, des droits fonciers issus de traités, des droits autochtones, des processus de consultation et d’accommodement en vertu de l’article 35, de l’héritage des pensionnats indiens, de la conception des organisations, de la formation et du développement des employés, de la planification stratégique, des examens de programme et de l’administration.

Sherri a écrit dans les journaux en plus de participer à diverses émissions de radio et de télévision d’affaires publiques.

Sherri détient un baccalauréat en Études des résolutions de conflits de l’université de Winnipeg et elle habite Winnipeg en compagnie de son conjoint Darcy Rollins et de ses trois enfants qui sont Métis. Son joueur préféré chez les Jets de Winnipeg? Mark Scheifele, qui est également ambassadeur sportif auprès des jeunes.